Här hittar du information om köpevillkoren med mera.

Om GALLIART REKLAM KOMMANDITBOLAG
  • Företaget har sitt säte i ALINGSÅS. Företagets postadress är c/o Ulf Tingsén, Hagavägen 27 lgh 1101.
  • Organisationsnr: 916899-5174.
  • Företaget innehar F-skatt.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till ulf@galliart.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning · Leverans · Priser.

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till ulf@galliart.se.

Leverans
Våra normala leveranstider är 2-14 dagar, beroende på om varan behöver förädlas tex. inramning och att ram och tillbehör finns i lager och ej är slut hos leverantör. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: ulf@galliart.se

Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Leveranstid efter överlämnadet till PostNord, ca 2–4 dagar.

Orderbekräftelse
Du får alltid en orderbekräftelse på dina beställda varor till din e-mailadress som du angav vid köpet. Om du inte fått en orderbekräftelse kan det beror på att beställningen inte gått igenom så hör i så fall av dig till oss, gärna så fort som möjligt ulf@galliart.se.

Paket som inte hämtas ut
Ett paket som inte hämtats ut från utlämningsställe inom 14 dagar returneras automatiskt. Om försändelsen kommer i retur till oss på grund av att kunden inte har tagit emot eller hämtat ut varorna debiteras en avgift till kund om 295:- (frakt- och administrationskostnad).

Eventuell transportskada
Hämta inte ut ett paket som är skadat, eftersom skadan då inte längre kan härledas till transporten. Om du upptäcker skadan först då du öppnat paketet och skada är sådan att den kopplas till transporten, så ska du kontakta transportören för att göra en skadeanmälan senast 7 dagar från det du tagit emot din vara.
Ramen ingår som ett ”lyxigare” emballage och går därför ej att reklamera varan om det är någon åverkan på enbart ramen men inte på utskriften i sig.

 

 

Ångerrätt · Returer · Reklamationer

Avbeställning
Om du vill avbeställa en lagd beställning, kontaktar du snarast på ulf@galliart.se. Om din order redan hunnit bli expedierad är det inte längre möjligt att avbeställa och du är därmed skyldig att mottaga dina beställda varor och istället använda ångerrätten och returhanteringen. 

Ångerrätt och retur
Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar. Ångerperioden räknas från det datum då du mottog varan/varorna i din beställning. Var vänlig och skicka ett meddelande till oss på ulf@galliart.se. Meddelandet ska innehålla ditt namn, din adress, ordernummer, fakturanummer (vid fakturering) och produkten/produkternas namn.

Du ansvarar för att varan kommer till oss oanvänd och i oskadat skick. Den ska skickas tillbaka väl emballerad i originalförpackning eller motsvarande förpackning. Vid utnyttjande av ångerrätten står du själv för returfrakten. 

Galliart har rätt att avvakta med återbetalningen av produkten/produkterna till dess att vi har mottagit och kontrollerat varorna. Vid ej godkänd retur debiteras en administrativ kostnad på 250 kr.

Byten
Om du vill byta en eller flera av dina mottagna produkter hanteras det på samma sätt som en retur. Du skickar tillbaka de varor du inte vill ha och vi betalar därefter tillbaka pengarna till dig. Du beställer sedan önskade varor i vår webshop som vanligt. Vid byte av vara står du själv för returkostnaden.

Reklamation
Vill du reklamera en produkt ber vi dig snarast kontakta  ulf@galliart.se. Felet ska anmälas inom skälig tid efter att du mottagit varan.

Du ska inte betala frakt eller returkostnad om felet är orsakat av oss. Innan reklamation, rådgör därför alltid med vår kundservice som du når på ulf@galliart.se så att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet.

Felleverans
Om du mot all förmodan skulle får en vara som du inte har beställt kontaktar du vår kundtjänst på ulf@galliart.se så hjälper vi dig att returnera varan. Du ska inte betala frakt eller returkostnad om felet är orsakat av oss.

Övrigt
Vid eventuell slutförsäljning av vara eller missberäkning av antal lagervaror har Galliart rätt att häva köpet och återbetala eventuell betalning gjord av kunden. Vi kontaktar dig i så fall för att se hur detta på bästa sätt kan lösas, och du har möjlighet att välja en annan vara istället för att få din betalning tillbaka.
Ramen ingår som ett ”lyxigare” emballage och går därför ej att reklamera varan om det är någon åverkan på enbart ramen men inte på utskriften i sig.

 

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Miljöbilderna (ramen på väggen ovanför den gula fåtöljen) visar ungefärlig storlek av en 40×50 cm ram i förhållande till fåtöljen.

Cookies & Personuppgifter

Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter
Genom att handla hos Galliart accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Galliart är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.

Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.

Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder för utskick av nyhetsbrev.

Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Ansvarig för dataskydd
Galliart är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

 

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Kontakt

Lämna ett meddelande så kontaktar jag dig så fort jag kan.

8 + 12 =

Pellentesque sed maximus massa. Praesent dui leo, elementum et ipsum sed, aliquet gravida sapien.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi gravida sollicitudin egestas. Ut lobortis eros vitae mauris cursus, vel faucibus turpis volutpat. Duis aliquam eu nibh non molestie sit amet…